כיצד לבחור קראוון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

בשעה טובה החלטתם להצטייד בקראוון, לתקופה קצרה או ארוכה (או אפילו באופן קבוע). זו החלטה חשובה בכל קנה מידה, אבל כזוכיצד לבחור קראוון שאתם חייבים לקחת במלוא הרצינות.

הסיבה, כפי שיוכל להעיד כל מי שהתנסה בכך, היא שיש מגוון רחב מאד של דגמי קראוונים. אלה הופכים את הבחירה של קראוון ספציפי להכל חוץ מפשוטה, ומביאים לכך שאתם צריכים להכיר היטב את שדה המשחק לפני שאתם מקבלים את ההחלטה.

אל תתפשרו על הבטיחות

כל היתרונות של הקראוונים עלולים להתבטל בשישים כאשר הקראוון אינו עומד בדרגות הבטיחות הגבוהות ביותר, ולכן מסכן את כל מי שמשתמש בו (ופעמים רבות גם אחרים). זו בדיוק הסיבה שחברה המציעה קראוונים להשכרה תקפיד לבצע תמיד תדריך של מספר שעות על הקראוון לפני שהיא תאשר ללקוח שלה לצאת איתו לדרך.

התפעול של הקראוון שונה במקצת ממה שאנחנו מכירים, גם אם מדובר על קראוון נייד שמזכיר לכאורה רכב “רגיל”. לפני שאתם מתחילים לנהוג ודאו שאתם מבינים הכל, וכן שאתם יודעים אל מי ניתן לפנות בעת הצורך. החברות אמורות להציע את השירות החשוב הזה.

יש מספר הנחיות בטיחותיות שצריך לשנן במהלך נסיעה בקראוון, בלי קשר לשאלה מה סוג הקראוון שמשתמשים בו. הנסיעה צריכה להיות איטית, והפניות רחבות ככל שאפשר: כמובן שצריך להתבונן במראות הצד. חייבים להפקיד על שמירת מרחק גדול ממה שרגילים לו, בעיקר על רקע העובדה שמרחקי העצירה בקראוון הם ארוכים יותר עקב המשקל הגבוה שנכנס כאן לתמונה. מכיוון שהגחון של הקראוון נמוך באופן יחסי, רצוי להימנע כמה שניתן מנהיגות בדרכים תלולות.

במהלך העצירה של הקראוון, וגם בשעות הלילה, חייבים להקפיד לנעול אותו היטב: הסכנה היא לגניבה של הקראוון וגם של הפריטים בתוכו, שעשויים להיות יקרים יותר. עוד משהו שחייבים להקפיד עליו הוא הימנעות מעישון בתוך הקראוון, בלי קשר לשאלה אם הוא עומד או נע, כי עישון עלול להביא לסכנת שריפה מוחשית.

המקרה של קראוון נגרר

הפסקה הבאה נוגעת לאחד משני הסוגים העיקריים של קראוונים – קראוונים נגררים, אשר מעצם ההגדרה שלהם זקוקים לרכב שייסע לפניהם ושיגרור אותם. כדי שזה יתבצע בצורה בטוחה נדרש לבדוק קודם כל העיר הרכב הגורר ערוך לכך. הוא צריך לכלול וו גרירה המותקן בצורה מקצועית, ושגם מופיע ברישיון הרכב. בסך הכול מדובר בעבודה של מספר שעות, ובעלות של כ-1,500 ש”ח שנדרש לשלם הן על העבודה והן על האגרה עם הרישיון המחודש (כולל ציון של העובדה שברכב הותקן וו גרירה). מי שגורר קראוון או כל דבר אחר מבלי שהרישיון שלו מראה שהוא יכול לעשות כך, עובר למעשה על החוק.

לצד זה נדרש לראות מהו כושר הגרירה המקסימלי של הרכב. ברכבים עד שנת ייצור 2008 מחשבים את כושר זה באמצעות נוסחה ייחודית, לפיה משקל הגרירה של הרכב צריך להיות גבוה (רצוי בצורה משמעותית) מהכפלה של משקל הקראוון ב-1.92. ברכבים החדישים יותר היצרנית או היבואנית תציין את כושר הגרירה במפרט הרשמי של הרכב. בכל מקרה מומלץ שלא להתקרב “יותר מדי” לכושר הגרירה המקסימלי, מאחר והמשקל שסוחבים בפועל עשוי להיות גבוה יותר – שימו לב שאסור בתכלית האיסור לשהות בקראוון נגרר במהלך הנסיעה, אלא רק ברכב הגורר.

כמו כן, במצב שבו גוררים קראוון חשוב יותר מבכל מצב אחר להקפיד על נהיגה בטוחה, שקולה ואיטית באופן יחסי: לראיה, המהירות המקסימלית בה ניתן לנהוג בקראוון על פי חוק היא 90 קמ”ש, כאשר במצבים רבים רצוי שהיא תהיה נמוכה מכך: כשנוהגים בנתיב הימני המהירות היא עד 80 קמ”ש. כשנוהגים בכביש עם פסי האטה, צריך להקפיד על מהירות נמוכה במיוחד כדי למנוע מצב בו הקראוון יינתק מהרכב.

מה כולל הקראוון?

בכך לבחירה נכונה של קראוון צריך לראות בדיוק מה הוא כולל בתוכו, כאשר טווח האפשרויות גם מהבחינה הזו הוא רחב בכל קנה מידה. רבים מהקראוונים המוצעים כיום להשכרה כוללים חדר או חדרי שינה (תלוי בגודל שלהם), מטבח, סלון, מקלחת, שירותים ועוד. בגזרת האבזור, תמצאו לא פעם מוצרי חשמל למטבח (מקרר, מיקרוגל, כיריים, תנור, טוסטר וכן הלאה), תאורה, טלוויזיה וכן הלאה.

חשוב לראות מה בדיוק כולל הקראוון שבוחרים לנסיעה, מה שישפיע על המחיר שיידרש עבורו. בהתאם לכך ניתן לחשוב מה בדיוק נדרש להביא: האם יש צורך במזרונים, או שמא יש מספיק מיטות בקראוון? אילו מוצרי מזון ניתן להביא (פונקציה של האבזור של הקראוון)? וכן הלאה.

כדי להחליט מה להביא צריך לחשוב היכן בדיוק שוהים, למשל בכל הנוגע לאתרי הקמפינג או הקראוונים הפזורים בישראל. ככל שאתרים אלה כוללים יותר תשתיות, כך נראה שניתן “להתפשר” מעט  בציוד שיש בקראוונים. עם זאת, מכיוון שהנוחות כן חייבת לשחק תפקיד, מומלץ להעדיף קראוונים מאובזרים באופן יחסי.

שאלה ששואלים רבים נוגעת למוצרי החשמל הנמצאים בקראוון. למרות שיש אפשרות לחשמל בקראוון, בדרך כלל יהיה צורך בחיבור למקור חשמל חיצוני כדי לתפעל את המערך: בדרך כלל באתרי הקראוונים המוסדרים תהיה אפשרות לחיבורים שכאלה. לכן במהלך הנסיעה מכשירי החשמל לא אמורים לפעול, מה שעלול להיות בעיה: נניח שיש מקרר ובו מכשירי חשמל שעלולים להתקלקל. יוצאים מכלל זה קראוונים שכוללים גנרטור המופעל באמצעות דלק, שמאפשר בפועל למכשירים לעבוד גם במהלך הנסיעות, ומבלי שמתחברים לחשמל בצורה ישירה.

פוליסת ביטוח

סוגיה משמעותית אחרת שצריך לקחת בחשבון היא הביטוח. חשוב להצטייד בביטוח מקיף ככל האפשר על הקראוון, כזה שיכסה נזקים הנגרמים לו. כמו במקרה של השכרת רכב, רוב החברות המספקות קראוון להשכרה יחייבו מהשוכר לרכוש ביטוח, או לחלופין יכללו ביטוח מובנה במחיר ההשכרה. מי ששוכר קראוון נגרר חייב להיות עם ביטוח רכב תקף, הן ביטוח חובה והן ביטוח מקיף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז להשכרת קרוואנים

שירותי השכרת קרוואנים עם החברה המובילה בישראל. קרוואנים לכל צורך ולכל מטרה להשכרה במחיר זול ומשתלם!

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר