שאלות ותשובות בנושא קראוון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

ההתאמה של הקראוון לצרכים שלכם היא שקלול של הרבה מאד משתנים. הדבר הראשון שצריך לראות הוא המפרט של הקראוון,שאלות ותשובות שצריך לעמוד בקנה אחד עם הצרכים שלכם מבחינת הגודל, מספר החדרים וסוגם (חדרי שינה, מטבח, סלון, מקלחת, שירותים וכן הלאה), האבזור הפנימי ועוד

. יש לראות האם הקראוון נייד או נגרר, כאשר במקרה של קראוון נגרר חייבים לוודא שהרכב שעתידים להשתמש בו הוא בעל כושר גרירה מספק. כמובן שגם התקציב משחק כאן תפקיד, כאשר יש הבדלים בין דגמים שונים של קראוונים וגם בין החברות המספקות אותם. אם לא יודעים היכן להתחיל, ניתן לבקש ייעוץ מקצועי והכוונה מאנשי החברות האלה.

האם הקראוון זקוק לחיבור לחשמל?

רוב הקראוונים שמוצעים כיום להשכרה או לרכישה כן כוללים אפשרות להפעלה של חשמל, עם מכשירי חשמל, שקעים וכן הלאה. עם זאת, כדי להפעיל את המערכת כולה נדרש כבר להתחבר לתשתית חשמל חיצונית. זו הסיבה לכך שהשהות באתרי הקראוונים המוסדרים, הכוללים את התשתית הזו, היא הפתרון האידיאלי ולעיתים גם היחידי לצורך שהות בשטח. יחד עם זאת כן יש מקרים בהם ניתן להשתמש בחשמל של הקראוון גם מבלי שמתחברים למקור חשמל – כאשר הקראוון כולל גרנטור משלו, המופעל באמצעות דלק. במידה ומגיעים למקום שאין בו חיבור לחשמל, לכן, זהו הפתרון המתבקש.

האם יש חניונים מסודרים לקראוונים?

בהחלט. ניתן למצוא עשרות רבות של חניוני ואתרי קראוונים בישראל, כאשר המספר רק עולה משנה לשנה (יחד עם הפופולאריות של השכרת הקראוונים כמכלול). החניונים פזורים מצפון ועד לדרום, כשניתן למצוא אותם בעיקר באזורי הטבע של מדינת ישראל – באתר שלנו תמצאו את הרשימה המלאה.

קיים הבדל בין החניונים מבחינת התשתיות שהם מספקים למתארחים בהם, תשתיות שיכולות לכלול חיבור לחשמל או למים, תאורת שטח, הצללה, מקלחות, שירותים, מטבח שדה, עמדות מנגל ועוד. ככל שהחניון מאובזר יותר, כך סביר שמחיר השהות בו יגדל. מנגד יש חניונים שלא כוללים דבר מלבד מקום מסודר ובטוח בו ניתן לשהות, ללא תשתיות נוספות. מצד אחד זה בסיסי (אפילו בסיסי מדי), אבל מצד שני לא מצריך בדרך כלל תשלום.

האם יש פתרון למי שאין לו אופציה לגרור את הקראוון?

כאמור, לא כל רכב יכול לגרור כל קראוון. עבור מי שלא קיימת עבורו האפשרות לבצע גרירה של הקראוון, ניתן לבחור כמובן בקראוון נייד, הנע באמצעות גלגלים – ממש כמו כל רכב “רגיל” אחר. קראוונים אלה יהיו פעמים רבות יקרים יותר להשכרה, אבל מן העבר השני הם נוחים יותר לשימוש, וגם מהווים בחלק מהמקרים האפשרות היחידה להשתמש בקראוון.

מה מכילים הקראוונים?

כל קראוון הוא בעל מאפיינים, גודל ומפרט טכני משלו, כך שאי אפשר לספק תשובה חד משמעית לשאלה החשובה הזו. בכל זאת, ברמה הכללית ניתן לטעון שהקראוונים מציעים הרבה מאד דברים, הדרושים לצורך התפעול השוטף שלהם והשהות בת המספר ימים (או אפילו יותר) בחיק הטבע. קראוון ממוצע עשוי לכלול מספר חדרי שינה, מקלחת/אמבטיה, שירותים, מטבח, סלון ועוד. לצד זה תוכלו למצוא ברמת האבזור הפנימי גם מכשירי חשמל לצורך הכנת אוכל (כיריים, מיקרוגל, תנור ועוד), מזגן, טלוויזיה, מכשיר DVD ועוד.

המפרט של הקראוון מגדיר במידה רבה את חוויית המגורים והנסיעה בו, וגם את המחיר שיידרש לצורך זה, ולכן חשוב לסקור אותו היטב לפני שמקבלים את ההחלטה.

מה עושים במידה ואין וו גרירה?

לא לכל אדם יש וו גרירה ברכב שלו, אבל החדשות הטובות הן שגם במצב הזה יש עדיין מה לעשות (מלבד לבחור מראש בקראוון נייד). ניתן לצייד את הרכב בוו גרירה, אותו נדרש להתקין על פי חוק: התקנה של וו גרירה לרכב נמשכת לרוב פרק זמן של מספר שעות, כאשר מומלץ מטבע הדברים לפנות לחברות המתמחות בכך.

לאחר מכן נדרש לעדכן את רישיון הרכב, ולהוסיף בו את העובדה שהרכב כולל במצב הנוכחי שלו וו גרירה. צעד אחר הוא לשלם אגרה למשרד הרישוי עבור הרישיון החדש הזה, תשלום שנעשה באמצעות הדואר. מכיוון שהפעולות האלה לוקחות זמן, מומלץ לבצע את ההתקנה של וו גרירה הרבה לפני הדקה ה-90. קחו בחשבון שהתהליך כולו אמור לעלות לכם בסביבות כ-1,500 ש”ח, סכום שלא גבוה מדי אבל גם כזה שאי אפשר לזלזל בו.

אופציה אחרת, פשוטה מעט יותר, היא פשוט לשכור רכב שכבר כולל וו גרירה למשך תקופת השימוש בקראוון. בדרך זו נמנע הצורך לבצע את ההתקנה, כשגם העלויות עשויות לרדת בצורה משמעותית. הבעיה היא שפתרון שכזה לא יתאים, או יהיה בלתי משתלם בעליל, עבור אנשים הזקוקים לבצע גרירה בתדירות גבוהה יחסית.

מי יכול לגרור קראוון?

את הקראוון יכול לגרור אך ורק רכב אשר הותקן בו מראש וו גרירה, כפי שמפורט בסעיף הקודם. מה שחשוב לזכור הוא שלא כל רכב יכול לגרור כל קראוון, כאשר כדי ללמוד על ההתאמה הזו נדרש לראות מהו כושר הגרירה של הרכב. ל

גבי רכבים שיוצרו לפני 2008 חישוב יכולת הגרירה נעשית באמצעות נוסחה ייעודית, שמגדירה שהמשקל שיכול הרכב לגרור בהקשר הנוכחי היא משקל הקראוון כפול 1.92. ברכבים חדישים יותר, שיוצרו בשנת 2009 ומעלה, כושר הגרירה צריך להיבדק על ידי היצרנית/היבואנית של הרכב, ולהיות מצוין בצורה ברורה במפרט הרחב של הרכב. יש אתרי אינטרנט שמציגים רשימה של כושר הגרירה של רכבים מדגמים מסוימים, עם או בלי ברקס, וניתן להתחיל את הבדיקה בהם.

מהיכן אוספים את הקראוון?

כאשר שוכרים קראוון, נקודת האיסוף ונקודת ההתחלה יהיו לרוב המקום בו ממוקם העסק ממנו מקבלים את השירות החשוב הזה (בדומה למקרה של השכרת רכב “רגיל”). זו הסיבה שניתן לבחור בחברת הקראוונים גם בהתאם למיקום שלה, ביחס לאזור בו נמצאים או ליעד הטיול. בישראל יש עמדות להשכרת קראוונים בכל חלקי הארץ, כך שאתם לא צפויים להיתקל ביותר מדי בעיות מהבחינה הזו.

שימו לב שנקודת המוצא של החברות המספקות קראוונים להשכרה היא שהנהג הממוצע לא בהכרח יודע כיצד ואיך לעשות את זה. כתוצאה מכך האיסוף של הקראוון מתחיל בדרך כלל בתדריך של כשעה או שעתיים העוסק במבנה הקראוון, התפעול שלו וכן הלאה. החברות מעמידות אפשרות להעניק סיוע, טלפוני או פרטני יותר, במידת הצורך. מיותר אולי לציין שכל איחור בהחזרת הקראוון, כמו גם פגיעה בו, עלולים להביא לקנסות כספיים לא מבוטלים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז להשכרת קרוואנים

שירותי השכרת קרוואנים עם החברה המובילה בישראל. קרוואנים לכל צורך ולכל מטרה להשכרה במחיר זול ומשתלם!

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר